#Башҡорттелейылы
#Башҡорттелекөнө
#Аҡбуҙатбалаларбаҡсаһы
Телмәр – телдең йәшәйеше, йәшәү формаһы, ҡулланылышы, телде файҙаланыу процесы.
Башҡорт балалар баҡсаһы булараҡ, телмәр үҫтереүҙә халыҡ педагогикаһын, башҡорт балалар әҙәбиәте өлгөләрен ҡулланам. Бигерәк тә телмәр үҫтереүҙә тиҙәйткестәр ятлауҙың роле ҙур. Тиҙәйткестәр баланың телмәр аппаратын күнектерә, уны тағы ла яҡшы һәм хәрәкәтсән итә. Уның телмәре дөрөҫ, тасуири, асыҡ, аңлайышлы була, ә бала үҙе киләсәктә уңыштарға ирешәсәк.Тиҙәйткестәрҙе ятлағанда бала үҙенең телмәрен тыңларға өйрәнә, һәр һүҙҙе, ижекте үлсәй, һүҙбәйләнештәр араһындағы бәйләнеште тойорға өйрәнә, интонациялағы, мәғәнәләге нескәлектәрҙе һиҙә башлай. Логопунктҡа йөрөгән балалар өйҙә ата-әсәләре менән башҡорт телендә тиҙәйткестәр ятлап телмәрен шымарттылар, дөрөҫ телмәр төҙөргә өйрәнделәр, сит телмәрҙе ҡабул итеү һәләтен камиллаштырҙылар. Афариндар!
Уҡытыусы-логопед Ураҙбаева Айгөл Фәтих ҡыҙы
|